De waarden

De grondslagen van de organisatie

De Lage prijzen
Door op het economische raderwerk in te grijpen zetten de Musketiers zich er van oudsher voor in een zo groot mogelijke groep consumenten een grotere welvaart te bieden. Een grotere welvaart bieden aan een zo groot mogelijke groep consumenten betekent onder meer alle producten voor iedereen toegankelijk maken. Al van bij aanvang strijden de Musketiers voor de beste prijzen. 20 jaar na de oprichting van de groep behoren de verkooppunten van de Musketiers wat de prijzen betreft overigens nog steeds tot de koplopers.

De Nabijheid
De Musketiers beschikken over een uitgestrekt verkoopnetwerk in Wallonië en zijn ook in Vlaanderen aanwezig. Ze staan niet alleen in geografisch opzicht dicht bij de mensen, maar werken door hun intrede in de supermarktsector ook bevoorrechte relaties met hun klanten in de hand. Dicht bij de klanten staan, betekent ook ze persoonlijk kennen om ze zo goed mogelijk te dienen.

Op mensenmaat
De Musketiers kozen voor nabijheid en opteerden ervoor hun ontwikkeling te baseren op verkoopruimten op mensenmaat. Die aanvankelijk strategische keuze blijkt te meten aan de resultaten van de meest recente studies een echt schot in de roos. Snel en tegen de laagste prijs de weg vinden naar de essentie is de belofte die de Musketiers al 20 jaar gestand doen.